Νέος ευρωπαίος εισαγγελέας ο Δημήτρης Ζημιανίτης

Oμόφωνα ορίστηκε ως νέος Ευρωπαίος εισαγγελέας ο Δημήτρης Ζημιανίτης με απόφαση του Ανώτατου Δικαστικού Συμβουλίου του Αρείου Πάγου που ικανοποίησε το αίτημα της Λάουρα Κοβέσι και αύξησε κατά τρεις τις θέσεις εισαγγελέων που υπηρετούν στο ελληνικό κλιμάκιο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας.

Ως αναπληρώτρια ορίστηκε -και πάλι- ομόφωνα η εισαγγελέας Ολυμπία Κλειτσάκη ενώ από χαμηλότερους δικαστικούς βαθμούς ορίστηκαν οι Δημήτρης Νομικός και Δημήτρης Αποστολάς με αναπληρωματικούς τους συναδέλφους τους Δομένικο- Θεολόγο Δελήβεη και την Μαρία Ρηγοπούλου.

Ο Δημήτρης Ζημιανίτης είχε διατελέσει και στο πρόσφατο παρελθόν προ τριετίας υπεύθυνος για το ελληνικό κλιμάκιο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας στο Λουξεμβούργο και επελέγη και λόγω των ουσιαστικών και τυπικών του προσόντων αλλά και λόγω εμπειρίας σε μια συγκυρία που το ελληνικό κλιμάκιο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας χειρίζεται πολλές και ευαίσθητες υποθέσεις, πολλές από τις οποίες με εμφανές πολιτικό πρόσημο, όπως το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, όπου έχουν σημειωθεί ήδη αστοχίες στις κινήσεις αρμοδίων εισαγγελικών.

Ειδικότερα έχουν διατυπωθεί επικρίσεις για τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης για τον προσδιορισμό της ζημιάς του δημόσιου στις υποθέσεις των 11 βουλευτών της ΝΔ για τους οποίους ζητήθηκε η ασυλία μετά τη διαβίβαση του αιτήματος στη Βουλή. Από την πραγματογνωμοσύνη που διενήργησε η Παρασκευή Τυχεροπούλου προέκυψε ότι η ζημιά ήταν περιορισμένη από 1,5 εκ. Ευρώ σε 115χιλιάδες και για τους περισσότερους οι σχετικές δικογραφίες δεν είχαν τύχει της απαιτούμενης επεξεργασίας.

Κύλιση στην κορυφή