Ηεπιστροφή του Αλέξανδρου Γιωτόπουλου στη φυλακή μετά την ομόφωνη απόφαση του αρμοδίου Τμήματος του Αρείου Πάγου ακύρωσε την αποφυλάκιση του υπό όρους, που είχε αποφασιστεί πριν λίγες εβδομάδες, παρά το γεγονός, ότι πριν υπήρξαν αρνητικές εισηγήσεις από δύο εισαγγελείς και ένα δικαστικό συμβούλιο.
Μετά τον εγκλεισμό Γιωτόπουλου στη φυλακή, ώσπου να συμπληρωθούν τα 25 χρόνια κράτησης, που προβλέπει ο νόμος για τους πολυισοβίτες, ο καταδικασμένος σε 17 φορές ισόβια και 25 χρόνια, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες από ανώτατες δικαστικές πηγές, δεν αποφυλακίζεται αυτόματα σε ένα περίπου χρόνο.
Τι προβλέπει ο νόμος
Οπως προβλέπει ο νόμος, όταν συμπληρώσει τα 25 χρόνια κράτησης, τον Ιούλιο του 2027, θα κριθεί εκ νέου από δικαστικό συμβούλιο και εφόσον αποφασιστεί, ότι πληροί τις προϋποθέσεις του νόμου θα αποφυλακιστεί. Αλλιώς θα παραμένει κρατούμενος για ένα διάστημα ακόμα με δεδομένο, ότι ήδη είναι 82 χρόνων.
Αλλωστε σύμφωνα με την απόφαση του Αρείου Πάγου που έστειλε τον Γιωτόπουλο και πάλι στη φυλακή, το γεγονός που μέτρησε ιδιαίτερα, είναι πως δεν έχει μεταμεληθεί, ούτε έχει αποδεχθεί την αμετάκλητη καταδίκη του για ηθική αυτουργία στις στυγερές δολοφονίες της 17Ν.
Σε κάθε περίπτωση, το σκεπτικό του Αρείου Πάγου για συνέχιση της κράτησης του στηρίχθηκε στο ότι, το Συμβούλιο των Εφετών του Πειραιά, που τον αποφυλάκισε, κακώς εκτίμησε ως ικανές προϋποθέσεις το ότι είχε καλή διαγωγή στη φυλακή, ότι επέστρεφε από τις άδειες που πήρε τα τελευταία χρόνια και ότι σπούδαζε ενώ ήταν κρατούμενος.
Οι προϋποθέσεις αυτές κατά τον Αρειο Πάγο δεν είναι δηλωτικές «ηθικής μεταστροφής», όπως αναφέρεται, του καταδικασθέντα για τόσα βαρύτατα εγκλήματα, που επέσυραν μία θηριώδη ποινή και μάλιστα εγκλήματα που εστράφησαν κατά της ίδιας της δημοκρατίας.
Το γεγονός, ότι δεν θα υπάρξει αυτόματη αποφυλάκιση Γιωτόπουλου μετά τη συμπλήρωση 25 χρόνων, είναι κάτι που αφορά και τους άλλους τρεις πολυισοβίτες που έχουν καταδικαστεί για τις στυγερές δολοφονίες της 17Ν, όπως ο Δημήτρης Κουφοντίνας και οι αδελφοί Σάββας και Χριστόδουλος Ξηρός.
Η υπό μελέτη νομοθετική ρύθμιση
Αλλωστε το υπουργείο Δικαιοσύνης μελετά, σύμφωνα με πληροφορίες του Βήματος, νομοθετική ρύθμιση ώστε οι πολυισοβίτες να μπορούν να αποφυλακιστούν μετά από 28 η 30 χρόνια, κάτι που αν ψηφιστεί δεν μπορεί να αφορά τους εγκλείστους για τη 17Ν, διότι ο νόμος δεν έχει αναδρομική ισχύ.
